Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Brommer gaat 68km/u, moet ik bang hebben voor de rollen?

Men brommer klasse b rijdt 68km/u. Volgens de wet in Belgie mag hij maar 45km/u. Moet ik me zorgen maken over de rollenbank of zien ze die snelheid nog door de vingers?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
934
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"moet ik bang hebben" Is dat Belgisch?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@BramvK, Het is inderdaad iets om schrik voor te hebben, zeker in België. De boetes zijn hoog, de brommer kan in beslag worden genomen. Grote kans dat je hem in losse onderdelen terug krijgt.
paulus811
8 jaar geleden
Ik zou eerder bang hebben voor m'n hoofd. Want je hoofd tegen de stoeprand met die snelheid is pas echt 'bang'.
Poet
8 jaar geleden
Mijn vader heeft een zware hersenbeschadiging opgelopen doordat een opgevoerde brommer tegen hem aan reed. Mijn vader is niet meer dan een kind van 4 en die jongen dient een miljoen euro te betalen. Dat betekent dat hij zijn leven lang in armoede zal leven.
Daar zou ik dus vooral bang voor zijn
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Poet, dat is voor Nederland een absurd hoog bedrag. Heb ik nog niet meegemaakt. Het hoogste bedrag dat ik ken is in 2007 uitgekeerd, vele malen lager dan één miljoen.
Het hoogste bedrag dat in Duitsland ooit is toegewezen is € 500.000,--.
Poet
8 jaar geleden
Misschien was het wat minder maar wel heel veel
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In Nederland zijn de bedragen in verhouding met het leed dat men aanricht erg laag. Niet dat ik Amerikaanse toestanden nastreef die miljoenen eisen als je een bekertje hete koffie over je heen krijgt.
Het bedrag dat uitgekeerd is in 2007 betrof een man die na een hersenbeschadiging 24uur per dag afhankelijk is van zorg.
Hier ligt een taak voor de Hoge Raad om via het toekennen van hogere smartengeld bedragen te sturen naar bedragen die symbolisch recht doen aan het leed.
Maar ook zonder dat BramvK een ongeluk veroorzaakt, (opgevoerde brommers zijn niet verzekerd, ook dat nog) moet hij schrik hebben dat hij bij controle de brommer kwijt is en in onderdeeltjes terug krijgt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je moet je inderdaad zorgen maken,dergelijke zaken ziet men niet door de vingers.Je rijd 20km/uur te snel...vlug in orde laten stellen zou ik zeggen.
(Lees meer...)
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ Een opgevoerde brommer of scooter is niet verzekerd is. Dit geldt ook wanneer de bestuurder zich aan de snelheid houdt en er een ongeval plaatsvindt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding