Zal de snelheid van mijn Kymco Super 8 45kmh nog binnen de perken van de politie vallen na het verwijderen van de varioring?

Ik wil mijn Super 8 Street iets sneller laten lopen door het plaatsen van een gladde variobus (zonder ring), maar heb geen behoefte aan een bekeuring en WOK-status als ik op de rollerbank moet.
Momenteel loopt de brommer maximaal 48 kmh op de gps.
De dealer had het over 60 op de teller met gladde bus, maar hoeveel echte km dit zal zijn en vooral wat een rollerbank zal aangeven, wist hij niet.

Wat zal de echte snelheid ongeveer zijn met een gladde bus? En zal dit problemen opleveren bij een rollerbank?

Toegevoegd na 30 seconden:
Het is de brom uitvoering en momenteel 100% origineel/

3.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als het harder gaat dan 50 zit je al in de fout.

Antwoorden (1)

Deze vervanging van de varioring maakt je al strafbaar, er komt een hoger vermogen uit de motor.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geen verstand van brommers en opvoeren. Maar hoe weet je dat het vermogen direct boven de wettelijke norm gaat vallen? Is het vermogen al tegen de norm van de genoemde brommer.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als eerste is er een type goedkeuring met de originele variobus, zodra je debus vervangt voldoet de brommer niet meer aan de type goedkeuring. ten tweede: als er met hetzelfde gewicht een hogere snelheid wordt behaald komt er een hoger vermogen op het aangedreven wiel met als gevolg; strafbaar.
peterjbruins
7 jaar geleden
In theorie allicht, maar in de praktijk word je pas gestraft als de rollerbank van de politie een snelheid hoger dan 56km/u aangeeft...
Ik ben er overigens achter gekomen dat deze brommer überhaupt niet ontgrensd kan worden op deze manier: hij is standaard uitgerust met een gladde variobus.
Toch bedankt voor je antwoord.