Wat kost het om een bochel uit je fietswiel achter te laten halen?

Ik heb een 'kleine' bochel in m'n fietswiel achter. Met een beetje buigen heb ik het wiel zo gekregen dat hij in elk geval niet meer aanloopt tegen m'n frame, maar er blijft een bochel zichtbaar als ik het wiel draai. Heeft iemand enig idee wat het bij een Halfords of een fietsenmaker ongeveer kost om dit te laten fixen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Fietsen
11K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal zeg je dan "een slag in het wiel" in plaats van bochel, misschien iets om rekening mee te houden voordat je je bij de fietsenmaker meldt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, dat wist ik niet!

Het beste antwoord

Ik denk niet meer dan 30 euro. Een fietsenmaker zou dat zo recht kunnen krijgen. Als je echt een nieuw wiel wilt, dan kost dat wel meer.

Beter een bochel in je fietswiel dan in je rug zeg ik maar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben net langs geweest bij de Halfords, en het kost me inderdaad rond de 20 euro. Bedankt voor jullie reacties allemaal!

Andere antwoorden (4)

Ik heb laatst 60 euro betaald das was incl. nieuwe spaken en een nieuwe velg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt met een spaaksleuteltje proberen om de slag eruit te trekken. Sleuteltje is niet duur en vraag dan aan de fietsenmaker hoe je het doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het bij de Lets ruilwinkel laten doen. Koste me 15 punten voor een half uur. (equivalent van 15 gulden zeg maar, dus 6,50 euro ongeveer).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
belangrijk is, welk materiaal is je velg. Als deze van aluminium is dat blijft de haast het wiel "richten", want zo noem je dit euvel verhelpen. Bij een stalen velg gaat het iets beter. Wat van belang is, de z.g. bochel die je in je velg hebt. is hij "lang"of "kort".
Het is inderdaad mogelijk met een z.g. spaaksleutel te proberen, deze slag uit het wiel te halen, echter probeer dit nooit met één spaak te bereiken. Je moet de spanning over meerdere spaken verdelen en aandraaien.
Wees er wel op bedacht dat wat je aan spanning aan één zijde opdraait, je aan de andere zijde moet compenseren, anders krijg je absoluut spaakbreuk.
je ziet het is echt een vak apart, vaak is beter om langs de fietshandel te gaan en te kijken wat e.e.a. kost.
De arbeidkosten om een nieuwe velg over te rijgen staat vaak niet in verhouding tot de velg. Een nieuw wiel is soms een betere oplossing.

echter alles kan, je kunt een velg los kopen, plak deze met het ventiel op dezelfde hoogte tegen elkaar met tape en vervolgens ga je eerst de ene zijde van het oude wiel overzetten en vervolgens de andere. (neem nieuwe spaak nippels). Met het wiel naar de fietsenmaker en laat hem opnieuw richten. Een al karwei.....

succes