Buitenbanden fiets vervangen hoe moet de looprichting van profiel zijn ?

Ik moet mijn buitenbanden van mijn fiets vervangen nu zoek ik naar een pijltje naar de looprichting van het profiel maar kan niets vinden .
Weet iemand mij uit te leggen hoe dat moet ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Fietsen
16.4K

Het beste antwoord

De vorm van het profiel is bepalend. Meestal zie je in het profiel een V-vorm; de band moet dan zo gemonteerd worden dat de punt eerst het wegdek raakt en daarna de uitlopers van de V. Het water zal zich dan altijd naar de buitenkant bewegen als je rijdt zodat de band meer grip heeft.
Bij banden zonder V-vorm in het profiel maakt de looprichting niet uit.