Hoe plaats ik mijn fietsen op de mistral fietsendrager voor zonder trekhaak?

We kunnen de handleiding zo gauw niet vinden en het lukt nu dus echt met geen mogelijkheid. Op internet zie ik alleen plaatjes met 3 heren sportfietsen en bij ons gaat het om 2 damesfietsen en 1 kinderfiets.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Fietsen
1.3K
ronron1212
8 jaar geleden
Daar is toch geen trekhaak voor nodig die hangen toch aan de achterklep van de wagen.

Het beste antwoord

je hebt twee stangen uitsteken. een herenfiets hang je inderdaad makkelijk met de dwarsbalk van de fiets aan die twee stangen. bij een damesfiets moet de ene stang door de driehoek onder het zadel, en de tweede stang tusssen twee stangen die vanuit de trappers onderaan naar het stuur bovenaan lopen. Bij de meeste lage-instap fietsen zit hier echter één stang (met een bocht). Je kan er een adapter bijkopen zodat je van een damesfiets een "herenfiets" maakt. Je kan ook het stuur dwars zetten, en hem daaraan haken. Zet de fietsen echter altijd met voldoende spanbanden vast. Het geeft ongelukken als er onderweg een fiets afvalt.