hoe kan je zelf een elektrische motor maken voor je fiets ?

Hallo,

Hoe kan ik zelf een motor maken om op mijn fiets te zetten (liefst elektrisch). Ik ga dus geen motor aankopen of dergelijke. Heb reeds een leuke stadsfiets, wie kan me verder helpen ?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Fietsen
1.5K
Erna55
7 jaar geleden
Wil je elk onderdeel van de moter zelf maken. Dat is een enorme klus.
Dat is draaibankwerk. Heb je daar ervaring mee ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Sterker nog. Met alleen een draaibank (en de nodige materiaal) red je het ook niet.
paulus811
7 jaar geleden
Ik heb ooit bij de Bijenkorf een set gezien om een gewone fiets om te bouwen naar elektrische fiets. Set kostte ongeveer 500 euro maar ik vraag me sterk af of dat een succes wordt. Gewone fietsen zijn niet gebouwd om elektrisch te worden aangedreven.
redhouse
7 jaar geleden
@Paulus
Dat gaat prima.
http://www.rat-holland.nl/Ombouwsets
Vanaf 370 tot 1150 euro.
Reddie
7 jaar geleden
@paulus811, @redhouse,
Lees de vraag.
"zelf een motor maken, liefst elektrisch, (maar het mag ook een benzine of dieselmotor zijn)".
Dat is iet anders dan een setje kopen.
redhouse
7 jaar geleden
@Reddie
LoL ik reageerde niet op de vraag maar op reactie.
Amadea
7 jaar geleden
Maar het zou kunnen dat vraagsteller bedoelt: zelf een motor installeren. In dat geval zou hij het best bij sloperijen op zoek kunnen gaan naar een oud solexje, en daar het tufje van hergebruiken om het op de fiets te zetten.
paulus811
7 jaar geleden
@Reddie, ik las de vraag, waarom denk je dat ik het als reactie en niet als antwoord toevoeg?
dudemeister
7 jaar geleden
wiki how
leuke site
http://www.wikihow.com/Build-an-Inexpensive-Electric-Bicycle
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55: ik ben net afgestudeerd in een richting met draaien en frezen, dit is dus geen probleem.

Antwoorden (1)

Nee.
Het feit dat jij deze vraag stelt betekent dat het antwoord nee is.
Je hebt kennelijk géén idee wat een motor is.
Als dat zo simpel zou zijn als jij denkt zouden Jozef en Maria niet per ezel van Nazareth naar Betlehem zijn getrokken, maar per motorbakfiets.