Het is 20-30 minuten fietsen. Fiets langs Overveen over de zeeweg.

Toegevoegd na 6 minuten:
Bij Overveen is de route wel aardig en er is een fietspad. Er zijn eigenlijk geen alternatieven. Je komt halverweg bij de ingang Kennemerduinen. Hier kan je eventueel je fietsen zetten en naar het strand lopen. Het park kost wel toegang.

Als je doorfietst kom je aan het einde op de weg naar Parnassia (zie kaart). Daar kan je wat drinken en ook je fietsen neerzetten.

Toegevoegd na 8 minuten:
Parnassia is bij de B op de kaart rechtsaf het witte pad op de kaart volgen). Linksaf bij B rijd je langs het strand over de boulevard.

Veel plezier!

Toegevoegd na 8 uur:
Van Fietsknooppunt 22 (Haarlem) naar 18 (Bloemendaal aan zee) is het 7,5 km (27 min).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Je kunt ook eerst naar Zandvoort fietsen, volgens mij kun je dan door de duinen fietsen zonder autoweg ernaast. Dan vanaf Zandvoort fiets je langs het strand (in noordelijke richting) naar bloemendaal a/z. Er zit een VVV bij het station in haarlem trouwens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je door de duinen wil fietsen, kun je vanaf station Haarlem ook een wat touristischere route nemen. Fiets dan knooppunt 22 -21 - 36- 37 - 18
Kijk op http://www.falk.nl/ voor de knooppuntenplanner als je er een kaartje bij wil en wil weten hoe ver het dan is. Eigenlijk heb je geen kaartje nodig als je de knooppuntnummers meeneemt (ideaal die dingen!).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze alternatieve route is iets meer dan 10 km (ongeveer 37 minuten) en iets mooier dan mijn voorstel (22-18)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NB. Je zou heen de route van stippel kunnen volgen en terug (als je moe bent) langs de zeeweg richting Overveen en Haarlem. heb je een mooi rondje gefietst!
Op Google Kaarten kan je middels het menu in het linkerdeel van het scherm een route laten uitzoeken. Kies voor de route van een voetganger en vul begin en eindpunt in. In de meeste gevalllen zijn deze ook voor fietsers geschikt. Je kan het kaartje en de routebeschrijving dan afdrukken en meenemen. (Of zo je een internetverbinding hebt op je mobiel kan het real time.) Je kan de route via meerdere lokaties laten lopen en de route verleggen met de muis. Er wordt uitgerekend hoe lang de route is en via de sattelietbeeldden kan je gedetailleerd nagaan of het een interessante is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JE kan ook op Overveen uitstappen en vanaf daar door het duin naar Bloemendaal fietsen.
Eerst naar Zandvoort raad ik af, de boulevard is erg druk en loopt heel stiekum omhoog. Je fiests je stuk op dat deel