hoe kan het dat me achterband van mijn ktm duke390 al versleten?

Heb er nu 5.000 km mee gereden en ijzer komt erdoorheen nu.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is vrij normaal, en tevens levensgevaarlijk wat je nu doet. Ik stel voor dat je direct je band laat vervangen danwel zelf doet.

Antwoorden (1)

5000 km is voor een motor(achter)band niet zo vreemd. Het ligt een beetje aan wat voor band dat het is (merk, type, zachtheid, slijtvastheid) en je rijstijl.

Je kunt voor je nieuwe band kiezen voor een hardere band, deze heeft een grotere slijtvastheid, maar een hardere band heeft ook minder grip in de bochten en met accelereren/remmen.

Dus: zachtere band=minder kilometers en meer grip, hardere band=meer kilometers en minder grip.