Mag je met een Nederlands rijbewijs B op een 125cc motor in België rijden?

Als je in Nederland je autorijbewijs B hebt gehaald, mag je in België dan rijden op 125cc motoren?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/Voertuigen/types/motoren/

Antwoorden (2)

Nee je hebt geen geldig motorrijbewijs
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
U woont duidelijk niet in Belgie.
Ja dat mag. Mits je je rijbewijs B voor 2011 behaald hebt.. Je mag dan niet met die 125cc naar Nederland rijden Daar heb je immers een volwaardig rijbewijs A nodig.....In Belgie zijn de regels anders. net als in Frankrijk. Zij hanteren dezelfde regels als in Belgie. Let wel!! http://www.fleet.be/nieuwe-wetgeving-motorrijbewijs/

Toegevoegd na 2 minuten:
Ben verhuisd van NL naar Belgie en rijdt hier nu op 125 cc voor woon werkverkeer. Das zuiniger dus goedkoper dan met de auto....ondanks de goedkopere brandstoffen. Je betaald immers geen belasting alleen verzekering.