Mag ik als 17-jarige met mijn autorijbewijs een scooter/brommer besturen?

Ik wil graag scooterrijden, maar wil niet twee keer een rijbewijs moeten betalen. Kan ik met mijn autorijbewijs als 17-jarige (dus dan mag je nog niet alleen rijden, maar moet je onder begeleiding) een brommer/scooter besturen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
25.9K

Antwoorden (2)

ja dat mag je moet nl. minmaal 16 jaar zijn om op een scooter/brommer te mogen rijden. je moet wel een begeleiderspas aanvragen anders is je rijbewijs niet geldig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke bedankt! Ja het ging me even om of ik met zo'n rijbewijs ook mocht scooterrijden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
je krijgt bij je autorijbewijs automatisch ook AM voor scooter/brommer
Mag ik tijdens 2toDrive met het rijbewijs ook op een brommer of scooter rijden?

Ja, wanneer je het rijbewijs B haalt, krijg je daarbij automatisch ook het rijbewijs AM. Hiervoor heb je geen begeleiding van je coach nodig. Het rijden met een coach geldt alleen voor het besturen van een auto.