Van NS een nieuwe ov-chipkaart gekregen. In de begeleidende brief staat niet hoe je het saldo van de oude kaart omzet naar de nieuwe kaart.

Daarvoor wordt verwezen naar de website NS. Daar staat dat je naar een loket moet op de grotere stations. Geen lijst van grotere stations. Dan zoeken naar de loketfunctie van stations. Er blijkt onderscheid tussen middelgrote en grote stations. Of middelgrote stations ook grotere stations zijn blijkt niet. Voor nadere informatie kun je bellen naar een betaalnummer,waar je mag wachten en betalen. Wie heeft dit zo bedacht en waarom zo onduidelijk en moeilijk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Degene die dat bedacht heeft is waarschijnlijk de directie van NS zelf. Door de brief en de website zo vaag mogelijk op te stellen, wordt iedereen die een nieuwe ov-chipkaart ontvangt gedwongen dat betaalnummer te bellen en dan vervolgens minutenlang in de wacht gezet. Minimaal € 0,10,- per minuut, x 1 miljoen klanten.... tel uit je winst! Mijn advies: morgen even langsgaan bij het dichtstbijzijnde station met loket in je buurt. Weten ze het daar toch niet, dan kunnen ze je vast wel doorverwijzen naar een station waar men het wel weet.