Ik wil in leiden met de bus reizen maar heb geen OV-Chip. Kan ik nog wel contant betalen in de bus?

en zo ja hoeveel is dat?

Toegevoegd na 17 minuten:
het gaat om een 1malige heen en terug reis dus de aanschaf van een kaart zou overbodig zijn

12 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Ja, dit kan, maar dan is het wel een stuk duurder.
Je kunt dan beter zelf een anonieme OV-chipkaart aanschaffen bij verschillende tabakspeciaalzaken (zoals Primera), bij supermarkten (sommige AH en C1000 supermarkten)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens de info van Connexxion kun je alleen in het oosten (Twente en Nijmegen) een éénrits kaartje kopen in de bus. Voor de rest van het land heb je een OV kaart nodig.

Toegevoegd na 4 uur:
Een oplettende Rieneke attendeerde mij dat er wel kaartjes in Leiden gekocht kunnen worden in de bus. Ik ben weer
gaan googelen en zag dat je per regio kunt zoeken. Hier kun je meteen zien wat je kwijt bent aan reisgeld.

http://www.connexxion.nl/reizen-met-connexxion/14/ov-ritkaart-zuid-holland/1655
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
waar zie ik dat in jouw link?
ik woon in leiden, zit daar vaak in de bus, en zie af en toe nog wel dat er een kaartje wordt verkocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel Rieneke. Ik ben door jouw oplettendheid verder gaan zoeken en kon de regio Zuid Holland selecteren.
Je hebt gelijk, kaartjes gewoon in de bus te koop. Ga meteen kijken of het hier ook kan.
Hartelijk dank en groetjes
Rieneke1
12 jaar geleden
graag gedaan, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt OVERAL nog enkeltjes kopen in de bus.
loginabcde
12 jaar geleden
kostte me 2 euro voor een enkeltje. Dus kan gewoon nog