Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

recht op studenten ov? (van mbo naar hbo)

In september begin ik op het hbo en heb zojuist een brief gekregen van ministerie van onderwijs dat ik per 31 juli geen recht meer heb op het reisproduct aangezien ik mbo heb gehaald.

heb ik nu gewoon weer recht op het reisproduct voor hbo? zoja waar kan ik dit opnieuw aanvragen?

(Als ik onder "reizen" op duo op wijzig klikt staat hier geen optie om de termijn te wijzigen. Alleen stoppen of een vergoeding aanvragen)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
659

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De hoofdregel:
op het moment dat je recht hebt op studiefinanciering, heb je ook recht op 'het studentenreisproduct'.

"Heb je al eerder gebruikgemaakt van het studentenreisproduct?
Dan wordt het studentenreisproduct automatisch weer voor je klaargezet op de ophaalautomaten voor je 'oude' kaart. Heb je deze niet meer in bezit? Meld hem dan verloren/gestolen bij de Klantenservice OV-chipkaart (0900-0980, € 0,10 p.m.). Het studentenreisproduct wordt dan klaargezet voor je vervangende OV-chipkaart."

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus mocht je de studiefinanciering nog niet aangevraagd hebben, dan alsnog doen.
(Lees meer...)
Computoon
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding