Kan ik nog uitchecken als mijn kaartje tijdens de rit is verlopen?

De kaartjes die je in de bus / tram kunt kopen zijn maar een uur geldig. Ik koop een kaartje in de bus, en die busrit duurt maar een kwartiertje. Daarna check ik in bij de metro, en moet ik nog eens ruim drie kwartier in de metro zitten. Tegen de tijd dat ik bij mijn bestemming ben, is het dus al meer dan een uur geleden dat ik incheckte. Kan ik dan nog uitchecken? Of moet ik een tweede kaartje kopen voor de metro?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Reddie
10 jaar geleden
In principe zou het van de gekke zijn als je niet meer zou kunnen uitchecken. (Maar je weet maar nooit.)
Maar ik denk dat je in dat geval een negatief saldo op je kaart hebt.
Dat dan wordt verrekend bij het opladen.
Ben Benieuwd. Controleer zelf maar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn kaart is gestolen, daarom moet ik nu een week reizen met kaartjes van papier waar geen saldo op staat (gewoon 60 minuten onbeperkt reizen).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als het kaartje een uur geldig is, moet je binnen een uur je reis beëindigen, of een tweede kaartje kopen na een uur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jouw kaartje is geldig vanaf het moment van aanschaf tot het moment dat je uitcheckt (als je langer dan 1 uur reist op een 1uurs kaartje). Je kunt altijd uitchecken ongeacht het saldo , dit geld voor alle kaarten en abonnementen . Bij een negatief saldo op een oplaadbare kaart zullen de deurtjes gewoon opengaan, alleen zal bij de eerstvolgende keer dat je weer oplaad ,het negatief saldo worden verrekend . Mischien is een meerdagen kaart iets voor jou ,nu dat je wacht op jouw nieuwe kaart. 24 uur- 7.50 of 48 uur-12 euro. Kijk voor de prijzen op:www.gvb.nl en/of gvb klantenservice 09008011. Dit in amsterdam dus. succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee juci, een éénuurskaartje ga je geen tweede keer opladen, dat is gewoon een wegwerpproduct, dus negatief saldo zal niet met de volgende keer verrekend worden

Antwoorden (1)

Niet alle vervoerders hanteren dezelfde voorwaarden/spelregels
Weet niet met welke vervoerder u moet reizen, maar deze staan zeker vermeld op de website bij uw vervoerder.

Persoonlijk denk ik niet dat er een vervoerder is die doet wat u vraagt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik reis met de RET in en rondom Rotterdam. Zowel de bus, metro en tram zijn van de RET.