Is het mogelijk om saldo op anonieme OV Chipkaart over te zetten naar nieuwe Persoonlijke OV Chipkaart?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Niet rechtstreeks, maar wel indirect. Met behulp van het formulier dat je kunt downloaden van https://www.ov-chipkaart.nl/pdf/22246/pdfrestitutieverlopenakaart stuur je de verlopen anonieme OV-chipkaart op en daarna ontvang je het resterende
saldo van de OV-chipkaart op de bankrekening die je hebt opgegeven. Het is alleen mogelijk op een Nederlandse bankrekening.
Je kunt vervolgens het saldo van die bankrekening gebruiken om je nieuwe persoonlijke ov-chipkaart mee op te laden.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als anonieme OV Chip nog NIET is verlopen? Ik heb namelijk een Persoonlijke OV moeten nemen voor een abonnement.
Amadea
10 jaar geleden
Daar kan ik geen informatie over vinden. Tip: gebruik het resterende tegoed op de anonieme kaart voor reizen buiten het traject waar je een abonnement op hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan inderdaad zoals Amadea zegt, maar ik heb het ook wel eens gedaan gewoon aan het NS loket op een station. Daar hadden ze een of ander apparaatje voor waarmee het saldo van kaart kon verwisselen. Ze konden het saldo eerst van de ene kaart afhalen en dan vervolgens weer op de andere zetten. Maar dan moet je wel op het station moeten zijn of zin hebben om erheen te gaan. Via internet is wat makkelijker.