Kan je als je 10 euro automatisch opladen hebt aanstaan nog steeds met de trein?

Wat dus het geval is, ik moet morgen met de trein van Tilburg naar Nijmegen. Eerste keer dat ik met de trein reis. Ik heb 10 euro automatisch opladen op mijn ov-chipkaart staan, stel ik heb nu 6 euro op mijn kaart staan, dan waardeert hij hem op naar 16 euro maar dat is nier genoeg want je moet 20 euro hebben om in te checken. Zet ie er dan nog een keer 10 euro op of hoe werkt dat? Ik moet trouwens ook met de snelbus van Den Bosch naar Nijmegen, verandert dit nog iets?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.6K
Bordensteker
9 jaar geleden
Bijna onderaan op https://forum.ns.nl/ov-chipkaart-5/automatisch-opladen-10-euro-genoeg-voor-reizen-ns-3022 wordt bevestigd dat bij inchecken voor de trein er inderdaad automatisch twee keer achter elkaar met 10 euro wordt opgewaardeerd, indien dat nodig is om de reis met een kaartsaldo te kunnen beginnen waar door NS dan tijdelijk 20 euro van afgehaald kan worden tot het moment dat je weer uitcheckt (en het restant weer terug op de kaart gezet wordt). Het staat ook op http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/opladen—activeren :
“Ook bij reizen met de trein zorgt u bij automatisch opladen voor voldoende saldo en kunt u dus altijd in- en uitchecken. Het opladen gebeurt automatisch bij de in- en uitcheckpaal.” Denk er wel om dat je kaart van tevoren eenmalig voor reizen met NS “geactiveerd” moet worden. Dat staat trouwens ook op diezelfde NS pagina: http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/opladen—activeren . Ik voorzie geen problemen als er ook nog een busreis gemaakt moet worden.

Antwoorden (1)

Jouw kaart wordt bijgeladen zodra het saldo negatief dreigt te worden. Als je incheckt bij de NS zal er dus twee maal 10 euro worden afgeschreven wanneer je minder dan 10 euro saldo op jouw kaart staat.