Kan ik met een studentenreisproduct iemand met een NS meereiskaart EN iemand met 40% korting mee laten reizen?

Ik heb een studentenreisproduct, wat een geldig NS vervoersbewijs is en ik wil twee mensen met me laten meereizen. Een van hun heeft een meereiskaartje en het lijkt me dan logisch dat de ander niet zijn meereiskaart mag gebruiken, omdat dat anders heel erg goedkoop wordt. Is het dan mogelijk dat die ander met 40% korting met mij mee kan reizen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (1)

U mag in het kader van deze aanbieding maximaal één reiziger met een “Meereiskaart” in uw gezelschap toelaten.
De reiziger met de meereiskaart mag inderdaad zelf niet op zijn beurt als gastheer voor weer iemand anders met een meereiskaart optreden. Bij elke Meereiziger hoort één “hoofdreiziger”, die niet zelf iemands Meereiziger is.

Behalve uw eigen Meereiziger kunnen er met u nog (max. 3) mensen meegaan met Samenreiskorting.
Bordensteker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Exact de uitleg die ik ook zou geven +1
Bordensteker
8 jaar geleden
Dan bent u een stuk slimmer dan de online Elektronische Virtuele Assistente EVA van de NS.
Die zou vast ook nóóit op de volgende gedachte gekomen zijn: in de vraag was sprake van een tweede gelukkige die zo’n Meereiskaart heeft (maar hem zelf niet kan gebruiken omdat er voor elke Meereiziger één aparte Hoofdreiziger nodig is.
Welnu: die Hoofdreiziger kan op zich wél zelf op Samenreiskorting reizen! Dus: elke Samenreiziger kan in mijn optiek zelf Hoofdreiziger zijn voor telkens weer één Meereiziger. Het gezelschap kan dus voor betrekkelijk weinig meerkosten (namelijk de kosten verbonden aan de actie van de Meereiskaart) uitgebreid worden tot 4 personen. Daarna is er weer een grotere uitgave nodig om een vijfde persoon mee te nemen op Samenreiskorting, maar mocht er in de kennissenkring (we hebben het nu over studenten) nog ergens een derde meereiskaart beschikbaar zijn, dan kan die weer gebruikt worden voor een zesde persoon. http://www.ns.nl/reizigers/acties-en-uitjes/acties-en-uitjes/meereiskaart-spoor.html#de-voorwaarden-op-een-rijtje