Wanneer heb je geen recht meer op je studentenreisproduct?

"Zet je studentenreisproduct stop binnen 5 dagen in de eerste week dat je er geen recht meer op hebt."

Maar wanneer heb ik er geen recht meer op? Ik ben vandaag uitgeschreven bij mijn school. Betekent dat dat die week nu is ingegaan? Want op deze website:

http://nieuws-uitgelicht.infonu.nl/educatie-en-school/118327-voorkom-hoge-boetes-zet-de-studenten-ov-chipkaart-stop.html

lees ik dat een schooljaar van 1 september tot 31 augustus duurt. En daaruit begrijp ik dat ik dus in ieder geval nog tot 31 augustus gebruik kan maken van mijn gratis ov.

Graag zou ik een betrouwbare bron bij het antwoord willen zien.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
7.9K
dudemeister
8 jaar geleden
doe het asap
kost je anders plm €90 per halve maand
U do the math

Het beste antwoord

Als je vandaag bent uitgeschreven bij je school, heb je per 1 juli geen recht meer op je studentenreisproduct. Je moet dus stopzetten voor 5 juli

Uit de bronnen:
Heb je geen studiefinanciering meer? Ontvang je een OV-vergoeding buitenland? Doe je een HBO- of WO-opleiding en heb je jouw reisrecht verbruikt? Dan heb je geen recht meer op het studentenreisproduct.

Je hebt recht op studiefinanciering tot en met de maand waarin de school je uitschrijft. Word je op de eerste dag van de maand uitgeschreven? Dan sta je die maand niet meer ingeschreven en heb je over die maand geen recht meer op studiefinanciering.