Wanneer zijn de strippenkaarten afgeschaft in het openbaar vervoer?

Dit is toch niet zo lang geleden?
De strippenkaarten die je in een stempelautomaat stak om af te stempelen . Ze hadden 10 en 15 strippen, de duurste, misschien ook nog met 25 strippen, maar dat weet ik niet meer.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.5K
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Waren er niet maar 2 soorten? 15 en 45 strippen? (En dan blauwe en roze van beide soorten) 2/3/4 en 8 kon je alleen bij de chauffeur kopen en had 1 tarief. Het tarief: Duur
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ja @HeerV .. mijn geheugen : helaas ..
Dit is weer zo'n "oh ja" antwoord voor mij :-)) Ze waren inderdaad duur, moest je niet verliezen! Om die reden kocht ik altijd die van 15 strippen .
Weet nog wel een "dagkaart" die je kon kopen in de tram/bus voor de toeristen die niet snapten/wisten hoe ze konden betalen... tsssss te gek voor woorden, daar was niet aan gedacht in "wereldstad" Rotterdam!!

Het beste antwoord

In 2011. Dat ging regiogewijs. De laatste ging eruit op 3 november 2011.

Er waren ook 45-strippenkaarten.
Amadea
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Per 3 november 2011 is de strippenkaart afgeschaft. De duurste had 45 strippen.

Overigens gebruiken sommige OV-bedrijven, zoals bijvoorbeeld Veolia, nog steeds strippenkaarten als vervoersbewijs voor eenmalige reizen. Je kan deze in de bus kopen en ze worden ook nog steeds afgestempeld. Met zo'n kaart hoef je (natuurlijk) niet in- en uit te checken: dat is zelfs niet mogelijk.