Kan je een boete krijgen voor een brommer die 90 kan maar 50 rijdt?

gewoon om te weten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
3.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daarom antwoorden we ook gewoon, het is bij meer vragen het geval dat iemand iets wil weten....

Antwoorden (7)

Ja, want als hij 90 kan, wie zegt dan dat jij dat niet rijdt?
Te hard kunnen is strafbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, bij bepaalde controles zetten ze de bromfiets op een rollenbank.

Dat apparaat meet het vermogen van de bromfiets en als dat hoger ligt dan wettelijk toegestaan dan hang je.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nemen ze hem in beslag en wordt de scooter vernietigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee natuurlijk is dat is niet strafbaar, hoe kom je daar nou bij?

het is WEL strafbaar om met een brommer te rijden die harder gaat dan 50 km p/u
aangezien 90 km per uur hier ook onder valt is ook dit strafbaar.

vraag anders even of ie op de rollenbank mag bij het dichtstbijzijnde juttenbureau. weet je gelijk of je aan je tax zit, kunnen ze je ondertussen nog veel meer info geven.

succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
ff tussendoor... ben jij toevallig Tinus Tussengas (t44825)?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb laatst een boete gekregen van 90 euro omdat ik me aan een brommerbestuurder vasthield:(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat heeft dat ermee te maken?
er zit verschil in.
ik heb het even opgezocht:

binnen de bebouwde kom(30 km/u):
t/m 10 km/u - € 28,-
11 t/m 15 km/u - € 40,-
16 t/m 20 km/u - € 63,-
21 t/m 25 km/u - € 92,-
26 t/m 30 km/u - € 115,-
31 t/m 35 km/u - € 187,-
36 t/m 40 km/u - € 216,-
41 t/m 45 km/u - € 245,-
46 t/m 50 km/u - € 273,-
51 t/m 55 km/u - € 327,- + rijbewijs ingevorderd
56 t/m 60 km/u - € 382,- + rijbewijs ingevorderd
61 t/m 65 km/u - € 418,- + rijbewijs ingevorderd
66 t/m 69 km/u - € 468,- + rijbewijs ingevorderd
meer dan 69 km/u - Dagvaarding (scooter en rijbewijs in beslag)

Buiten de bebouwden kom(45 km/u):
t/m 10 km/u - € 28,-
11 t/m 15 km/u - € 40,-
16 t/m 20 km/u - € 63,-
21 t/m 25 km/u - € 92,-
26 t/m 30 km/u - € 115,-
31 t/m 35 km/u - € 187,-
36 t/m 40 km/u - € 216,-
41 t/m 45 km/u - € 245,-
46 t/m 50 km/u - € 273,-
51 t/m 55 km/u - € 327,- + rijbewijs ingevorderd
56 t/m 60 km/u - € 382,- + rijbewijs ingevorderd
61 t/m 65 km/u - € 418,- + rijbewijs ingevorderd
66 t/m 69 km/u - € 468,- + rijbewijs ingevorderd
meer dan 69 km/u - Dagvaarding (scooter en rijbewijs in beslag)

op de rollerbank (geel kenteken):
t/m 10 km/u - € 30,-
11 t/m 15 km/u - € 45,-
16 t/m 20 km/u - € 70,-
21 t/m 25 km/u - € 95,-
26 t/m 30 km/u - € 125,-
meer dan 30 km/h - Officier van Justitie bepaald verdere maatregelen

blauw kenteken:
t/m 10 km/u - € 30,-
11 t/m 15 km/u - € 45,-
16 t/m 20 km/u - € 70,-
21 t/m 25 km/u - € 95,-
26 t/m 30 km/u - € 125,-
meer dan 30 km/h - Officier van Justitie bepaald verdere maatregelen

nog meer informaties zie de site
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je reactie staat er al een dag en nog geen 1 plusje? dat kan natuurlijk niet..... :) hier de eerste plus!
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
de boetebedragen, die je noemt, kloppen allang niet meer.
Je begaat in dit geval twee overtredingen.

Ten eerste mag je met de bromfiets nergens 50 km/u rijden.

Ten tweede mag een bromfiets niet sneller kunnen lopen, dan de constructiesnelheid, die is aangegeven op je kentekenbewijs. De constructiesnelheid, die op het kentekenbewijs staat aangegeven is meestal 45 km/u.

De reden dat een bromfiets niet sneller mag kunnen, dan de aangegeven constructiesnelheid heeft met veiligheid te maken. Bromfiets is er namelijk niet opgemaakt, om met hogere snelheden om te kunnen gaan. Denk aan remmen en sterkte van frame ed.
AlphaLimaSierra