Met auto of trein naar Amsterdam?

Zaterdag willen we met 5 personen vanuit Rotterdam naar Amsterdam gaan, maar de trein kost 25 euro per persoon. De auto kost wat benzine maar hoe zit dat met parkeren? We willen er de hele dag blijven. Ik vind de trein echt absurd duur, is de auto een betere optie? Zoja weet iemand een goedkope parkeerplek in amsterdam? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer
4.8K

Het beste antwoord

Met de auto is het goedkoopst. Als je je auto op een P&R parkeerplaats neerzet, kun je deze daar de hele dag laten staan voor € 8,--. een openbaar vervoerbewijs voor 4 personen inbegrepen. Even googelen op P&R (Park and Ride) voor de parkeerplek in de buurt van jouw bestemming.

Toegevoegd na 9 uur:
Aanvulling:
De OV-chipkaart is zelfs voor 5 personen geldig:
Parkeren op een P+R kost € 8,00 per 24 uur, dit is inclusief een gratis openbaar vervoertegoed op de P+R-chipkaart voor maximaal 5 personen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Perfect! Dat ga ik doen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Andere antwoorden (4)

Als je bij de arena gaat staan sta je voor ik geloof 10 euro per dag met een gratis metrokaartje naar de stad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met zijn 5en kun je beter de auto nemen en de benzineprijs delen. Parkeergeld ook even delen en kijken waar je gratis/goedkoop kunt parkeren op internet. Zou uiteindelijk goedkoper uitzijn dan de trein. (als de goedkope parkeerplaats te ver is van je bestemming laat 1 de rest afzetten, hij rijd naar de parkeerplaats en neemt de trijn/bus naar de bestemming(scheeld 4 buskaartjes!!))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
P+R aan de rand van de stad is de goedkoopste optie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of gratis parkeren in hoofddorp en het laatste stukje de trein nemen