Lijkt me heel lastig te bepalen, bedoel je puur het draaien van het asfalt of bedoel je ook het grondwerk, de viaducten, op- en afritten, duikers, verlichting, kabels en leidingen, belijning, geleiderail, camerasystemen? Wil je ook nog weten hoeveel het kost vanaf de verkenningsfase tot en met de aanleg? En dan nog is de ene weg de andere niet.

De aanleg van de A50 tussen Oss en Eindhoven heeft een aantal jaren geleden 430 miljoen gekost, voor een stuk van 35 km. Dan kom je gemiddeld op ruim 12 miljoen per km.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een complete asfaltploeg kost ong. 1500 euro per uur.

Een ton zoab. kost rond de 80 euro. Er gaat ong. 110kg per m2.

Een asfaltmachine draait rond de 15 meter per minuut.

en een vrachtwagen voor de aanvoer kost rond de 70 euro per uur en neemt dan ong. 30 ton mee.

dus reken maar uit!

Toegevoegd na 2 minuten:
en die 110kg per m2 is overigens bij reparatie als er alleen een nieuwe deklaag op moet. als het gaat om een complete nieuwe weg moet er eerst zand, dan meng garnulaat (gebroken puin) onder en dan vaak nog 3 lagen asfalt