Surinaams rijbewijs personenauto ook geldig voor vrachtwagen?

Een collega van mij heeft in de jaren zeventig in Suriname zijn rijbewijs gehaald. Toen hij (eind jaren zeventig) naar Nederland kwam heeft hij dat omgewisseld voor een Nederlands rijbewijs en kreeg daar ongevraagd de C (vrachtwagen) bij, terwijl hij nooit een vrachtwagen van binnen had gezien.
is dat nog steeds zo? Of wanneer is dat veranderd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vervoer
2.1K

Het beste antwoord

Nee de tijd dat je alles bij een pakje boter kado kreeg is voorbij. Nu alleen een rijbewijs vooor de categorie waarbij je daadwerkelijk bent geslaagd.
Er is een tijd rijbewijstoerisme geweest naar suriname dus de rijbewijzen worden sinds die tijd bij het omwisselen naar een eventueel nl exemplaar ook wat strenger bekeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, Suriname is geen EU lid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat lukt je niet meer.

Overigens heeft die kennis wel een rijbewijs C maar maag hij als hij niet voor 1955 geboren is alleen een kleine 7,5 tons vrachtauto rijden.