Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Er is een parkeervak (openbaar) voor een garage, sta ik dan fout geparkeerd?

Ik had mijn auto mooi in een parkeervak gezet, maar had niet gezien dat het parkeervak blijkbaar voor een garage stond. Vanmorgen werd ik mooi door de universiteit gebeld (auto stond niet op de uni) dat de politie daar voor mij was omdat ik fout geparkeerd stond. Uiteindelijk ben ik er makkelijk vanaf gekomen aangezien ik enkel de auto hoefde te verplaatsen, deze stond inmiddels al 2 dagen voor de garage

Nou is mijn vraag: maar daar überhaupt een parkeervak zijn (gewoon geschilderd op de grond)? Op de garage staat ook geen nummerplaat of wat dan ook, maar bij alle andere garages staat er geen vak of zelfs een verbod op parkeren.

Toegevoegd na 1 minuut:
maar moet natuurlijk mag zijn, dus mag daar überhaupt een parkeervak zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vervoer
613

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

"Voor een garage" klinkt alsof je voor een uitrit hebt gestaan. Dat mag uiteraard niet.

Vandaar de vraag wás het wel een "parkeervak" en niet een onhandige poging om middels dat vak aan te geven dat je daar i.v.m. die uitrit juist NIET mag parkeren.
Een NP in zo'n vak was waarschijnlijk een stuk duidelijker geweest.

Zijn er géén bijzondere situaties (b.v. aangegeven middels borden, of bij gevaarlijke situaties) van toepassing dan mag je binnen de bebouwde kom op straat en buiten de bebouwde kom langs de weg parkeren. Zéker in een parkeervak.
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding