Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom heeft mijn navigatiesysteem slechte satelliet ontvangst?

Ik heb een (motor)navigatiesysteem (Garmin Zumo) van ruim 5 jaar oud, en heb steeds meer problemen met de satellietontvangst. Eerst gebeurde het af en toe dat hij de route niet gelijk ging berekenen, en als dit gebeurde hoefde je nooit lang te wachten. Maar het gebeurt steeds vaker en ik moet ook steeds langer wachten op het berekenen van de route. Laatst deed hij het helemaal niet, waardoor ik nogal verdwaalde omdat ik op het ding rekende. Heel vervelend. Ik vroeg me af of het iets met de veroudering van het apparaat te maken kan hebben, aangezien het steeds erger wordt. Verder doet hij het nog prima en dan vind ik het ook weer zonde om een nieuwe te kopen (ik heb niet zoveel geld). Wie kan mij hierop een antwoord geven? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer
707

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat komt omdat de stand van satalieten veranderd. Bij sommige systemen kan je een update doen, zodat de satalieten weer snel gevonden worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Flauwekulletjes.... Stand van de satellieten is geo-stationair, je hoeft helemaal geen update te doen, dat is allemaal dynamisch geregeld...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding