busje te groot voor pakeerplaats, kan dit berkeurt woden?

parkeer met een buscamper 5,75 lang in een gewone parkeervak. busje past er wel in maar staat achter iets over de stoep heen. heb hiervoor al een waarschuwing gehad, ik vraag me af of dit idd tot een bekeuring kan leiden.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer
paulus811
8 jaar geleden
Voor zaken die wel mogen krijg je geen waarschuwing.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2 Wielen op de stoep kan je 70 euro gaan kosten en terecht, heb je er wel eens over nagedacht dat niet iedereen gebruik kan maken van een smalle stoep? Denk daarbij bijvoorbeeld aan moeders met kinderwagens, invaliden/beperkten, ouderen die niet goed ter been zijn en kinderen op hun driewieler.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
@Crea ik snap je redenering wel maar we kennen de situatie van Hein niet. Voor hetzelfde geld heeft hij een rolstoelbus ;-)
Maar ook weten we niet hoe breed de stoep is. En wie weet staat daar wel een boom achter de bus zodat hij eigenlijk geen overlast veroorzaakt. En staan de wielen wel op de stoep of is het een stukje van 50cm... Zonder foto van de situatie kun je niet zeggen of het terecht of onterecht is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heer Voldemort: Daar heb je gelijk in, de boete (als deze nog niet verhoogd is) kun je krijgen als je met 2 wielen op de stoep staat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
alvast mijn dank voor de info, alhoewel het iets uit het verband gaat. Er is geen sprake van 2 wielen op de stoep namelijk. de auto staat gewoon in het parkeervak maar door de lengte komt deze aan de achterkant over de stoeprand heen anders zou de auto voor te ver op straat staat en aldaar het verkeer kunnen hinderen. maw alle 4 wielen staan gewoon in het vak alleen de achterbumper gaat dus over de stoeprand heen.
Ik hoop dat ik het nu iets beter verwoord heb Groet
Hein

Antwoorden (1)

ja dit kan lijden tot een bekeuring, omdat voor groot vervoer speciale parkeerplaatsen zijn. deze moet u alleen even vinden. is sommige steden treden ze hier strenger tegen op dan in an andere. misschien is het handig om eens in de algemene plaatselijk verordening (apv) van uw stad te kijken.