Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je een aanhanger in de voortuin parkeren ?

Ik heb in Almere mijn aanhanger in mijn voortuin staan die van de weg af is te zien.
Nu was mijn vraag of dat mag

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer
9.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het staat niet in de wet.
Gemeentes hebben soms regels voor wat wel of niet mag. Ook al staat het niet in de AVP, bij sommige gemeentes is het niet toegestaan. Neem daarom contact op met je gemeente.


Kijk anders nog even op:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het parkeren op zich: als je een huurhuis hebt, kan de verhuurder dit verbieden.

Wel is een omgevingsvergunning van de gemeente nodig om een uitrit te maken, als die er niet is. (Je mag immers niet over het trottoir rijden.) Het is mogelijk dat die geweigerd wordt omdat de gemeente graag ziet dat het groen tussen openbare weg en bebouwing in stand blijft. (Indirect wordt dan het parkeren in tuinen aangepakt.)
(Lees meer...)
Computoon
8 jaar geleden
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Je hoeft geen uitrit te hebben om een aanhanger in je voortuin te zetten. Een aanhanger kan je afkoppelen en zo over de stoep duwen, je tuin in.
ik denk dat het mag want de tuin dus ook de voortuin is uw grond bij en huurhuis weet ik het niet

Toegevoegd na 5 minuten:
ik parkeer mijn auto ook altijd op de oprit naar mijn huis en dat is geen eigen weg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding