Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als ik iets bestel van duitsland naar nederland word het pakketje dan gescheckt?

ik wil graag iets bestellen wat in duitsland is, maar ik vraag me af of het pakketje word gecheckt op de weg naar nederland.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K
Ivana
8 jaar geleden
Wel als er drugs of onwettige zendingen vermoed
worden. Niet voor invoerrechten of zo. Die zijn er niet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Hallo Stan,
Dit word heel weinig gecontroleerd omdat Nederland en Duitsland van Europa zijn en naast elkaar liggen. Dat is ook de reden waarom er zoveel illegaal vuurwerk, drugs en vuurwapens het land binnenkomen.
Mvg. Thom
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nederland maakt net als Duitsland deel uit van het Schengengebied. Dit betekent dat er vrij verkeer is van personen en goederen, dus ook van jouw pakket. Het is uiteraard niet toegestaan om verboden spullen op te sturen en bij een vermoeden hiervan mag een bevoegde instantie het pakket openen. Er is immers een briefgeheim. De facto vinden dit soort controles nooit plaats.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nederland en duitsland zijn allebei lid van de EU. Dat betekent vrij grensverkeer tussen de landen zonder grenscontroles
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding