als ik iets bestel van duitsland naar nederland word het pakketje dan gescheckt?

ik wil graag iets bestellen wat in duitsland is, maar ik vraag me af of het pakketje word gecheckt op de weg naar nederland.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer
1.3K
Ivana
8 jaar geleden
Wel als er drugs of onwettige zendingen vermoed
worden. Niet voor invoerrechten of zo. Die zijn er niet.

Antwoorden (3)

Hallo Stan,
Dit word heel weinig gecontroleerd omdat Nederland en Duitsland van Europa zijn en naast elkaar liggen. Dat is ook de reden waarom er zoveel illegaal vuurwerk, drugs en vuurwapens het land binnenkomen.
Mvg. Thom
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nederland maakt net als Duitsland deel uit van het Schengengebied. Dit betekent dat er vrij verkeer is van personen en goederen, dus ook van jouw pakket. Het is uiteraard niet toegestaan om verboden spullen op te sturen en bij een vermoeden hiervan mag een bevoegde instantie het pakket openen. Er is immers een briefgeheim. De facto vinden dit soort controles nooit plaats.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nederland en duitsland zijn allebei lid van de EU. Dat betekent vrij grensverkeer tussen de landen zonder grenscontroles