Hoe lang blijft een pakket op het postkantoor liggen?

Als Postnl een pakket niet kan bezorgen, gaat het naar het postkantoor. Daar kun je het afhalen. Binnen hoeveel tijd? Volgens de leverancier ligt het er na 10 maanden nog steeds. Kan dat?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer
13.9K

Antwoorden (1)

U heeft twee weken de tijd om uw pakket op het Postkantoor op te halen, daarna gaat het retour naar de afzender.
SimonV
8 jaar geleden
SimonV
8 jaar geleden
De enige manier om dat te controleren is een bezoek aan het postkantoor.
SimonV
8 jaar geleden
Klopt. Al is dit primair een site om kennis over te dragen en niet om ervaringen uit te wisselen. Het lijkt me vrijwel uitgesloten dat het pakje nog steeds in het postkantoor ligt. Maar een telefoontje kan wellicht uitkomst bieden.
Het lijkt me waarschijnlijker dat de retourzending niet geregistreerd is en het pakje wel teruggestuurd is.
Of dit met kwade bedoelingen gebeurd is en iemand tijdens dit proces het pakje "achterovergedrukt" heeft is slechts gissen. Je kunt bij vermissing een klacht indienen bij Postnl.
"Navraag naar een zoekgeraakte zending moet u doen binnen een jaar voor binnenlandse bestemmingen en binnen 6 maanden als het gaat om een buitenlandse bestemming. Komen wij er niet achter of uw zending is bezorgd en heeft u deze Aangetekend, met Verzekerservice of Betaalservice verstuurd? Dan heeft u recht op schadevergoeding." http://www.postnl.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/klacht/