Let de ambulance ook op spoorwegovergangen en openstaande bruggen tijdens het rijden?

Stel, een ambulance rijdt naar een ongeluk toe en zullen naar verwachting over vijf minuten een spoorwegovergang tegenkomen. En als ze de NS moeten geloven komt daar over vijf minuten nou net een trein aan. Houd de ambulance daar rekening mee?
En doen ze dat ook met bruggen en andere 'hindernissen'?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vervoer
1.4K
Erna55
7 jaar geleden
Op welke manier denk je dat ze daar rekening mee kunnen houden ?
Een omweg van 20 minuten nemen ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ik besef me nu dat ik hier iets beter over na had kunnen denken, want de omweg kost meestal meer tijd dan de wachttijd voor de spoorwegovergang. Maar desondanks is het bij een brug wel het geval dat je minstens een minuut wacht plus dat er bij sommige bruggen bepaalde tijden zijn voor een boot om onder de brug door te mogen varen.
Erna55
7 jaar geleden
Bij bruggen kunnen ze de plezierboten laten wachten wanneer de ambulance zich aangekondigd heeft.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als er een andere route genomen kan worden zonder dat daarmee enorm omgereden wordt, zal dat gedaan worden. Soms is iets verderop onder hetzelfde spoor een tunnel. Is er geen goed alternatief, dan zal er toch echt gewacht moeten worden.

Antwoorden (1)

Bij veel bemande bruggen komt een signaal binnen zodra er een hulpverleningsvoertuig aan komt. Op die manier kunnen ze de brug wat langer dicht houden, of eerder sluiten.
Maar voor een spoorwegovergang zal de ambulance toch moeten stoppen, want veiligheid gaat voor snelheid.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En onbemande bruggen kunnen dicht blijven door middel van de centrale bediening. Met heel veel spoed komt er een heli.