wat houd een verzekerde zending in?

ik ga een gitaar aanschaffen die verzonden zal worden. omdat het een breekbaar iets is gaat het via een verzekerde zending. wat houd dit in? en moet ik onder het oog van de postbode het pakket open maken om evt. beschadigingen gelijk te constateren. want als ik het pakket zelf openmaak en de gitaar 20 min later per ongeluk laat vallen kan ik oneigenlijk gebruik maken van de verzekering (vanuit het standpunt van de degene die de verzekering levert bekeken). anderzijds is het pakket waarschijnlijk erg goed dichtgetaped waardoor het even werk is het te openen en de koerier wellicht geen zin heeft om te wachten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vervoer

Het beste antwoord

Je kijkt of het pakket gaaf is en het plakband er niet af is geweest..
Je kunt voor je handtekening eventueel wel de letters o.v.b zetten.
Dit betekent onder voor behoud.
Bij een koerier is het meestal zo dat ze geen TIJD hebben om te wachten. Stel je hebt 60 pakketten op een dag, en je moet overal 5 minuten wachten, dan is alleen het wachten al 3 uur per dag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, uitpakken onder de ogen van de koerier is de veiligste methode.

Toegevoegd na 8 minuten:
Handtekening voor ontvangst: We vragen de geadresseerde altijd om te tekenen voor ontvangst
Verzendbewijs: U ontvangt standaard een verzendbewijs
24-uurs-service: We leveren uw pakket de eerste werkdag na de dag van aanbieding af
Pakketten die op zaterdag worden aangeboden, zullen op dinsdag worden bezorgd.
Track & Trace: U volgt uw pakket online met Track & Trace
Zaterdagbezorging: We bezorgen ook op zaterdag
Tweede bezorging: Als de geadresseerde bij de eerste afleverpoging niet thuis is, proberen we het op een later tijdstip een tweede keer
Afhalen op het Postkantoor: Als aflevering uiteindelijk niet mogelijk is, kan de geadresseerde binnen drie weken de zending op het Postkantoor afhalen.