Kun je in alle NMBS treinen je treinkaartje aanschaffen?

Ik betaal m'n kaartje in de trein van Roosendaal naar Wildert en van Wildert naar Roosendaal bij de dienstdoende conducteur, heden is dat nu 7euro duurder maar kan dit in elke Belgische treinen?

9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het antwoord op de gestelde vraag is ja. Het boordtarief van € 7 (als opslag bovenop het normale bedrag) wordt op elke NMBS-trein gehanteerd.

Verdere adviezen terzake in de reactie.
Bordensteker
9 jaar geleden
Bordensteker
9 jaar geleden
Omdat je op Nederlandse stations (voorzover ik weet) in het algemeen geen kaartjes kunt verkrijgen naar Wildert, zou je een online ticket van NS Internationaal kunnen overwegen (daarbij kán indien van toepassing rekening gehouden worden met een al bestaand reisrecht binnen Nederland), en anders kun je denken aan voldoende overstaptijd plannen en dan op Roosendaal een apart biljet aan het loket gaan kopen. Dat zou zonder “loket-toeslag” moeten kunnen, uitgaande van de omstandigheid dat het niet bij de NS-automaat kan. Een aparte NMBS-automaat staat in Roosendaal al jaren op het verlanglijstje, en ook in de planning, maar die planning schuift tot nu toe voortdurend op: in een brief van 27 januari 2015 aan de Gemeenteraad van Roosendaal http://www.roosendaal.nl/raad/dsresource?objectid=73286 staat op pagina 3 onder punt 6 te lezen:
“Door de NMBS wordt onderzoek gedaan naar een snelle verbinding tussen Roosendaal en Antwerpen. Dit naar aanleiding van de toezeggingen van zowel de minister als de staatssecretaris van I&M. Onderdeel van dat onderzoek is ook de doortrekking van de IC Brussel - Essen tot aan het station van Roosendaal.
De voorbereidingen voor de plaatsing van het NMBS-automaat zijn zo goed als afgerond. Feitelijke plaatsing wacht nog op afhechting van de afspraken (juridisch en financieel) tussen de NS en de NMBS.” Dat klinkt hoopvol, maar afhechten van internationale afspraken tussen Nederland en België heeft soms een eigen dynamiek. De NMBS-website raakt elke keer in de war als ik de kosten vraag van Roosendaal naar Wildert. Elke poging eindigt met “Gelieve de fouten te verbeteren”, zonder dat mij dat (op welke manier dan ook) lukt.
Ik kan zo ook niet uitvogelen wat een losse reis van Wildert naar Roosendaal moet kosten. In elk geval is er in Wildert wél een automaat. Hopelijk niet verWildert. Online kopen kan, en daarbij word je in het geval van deze internationale reis vanaf www.ns.nl doorverwezen naar NS Internationaal: www.nsinternational.nl .
Vanaf Roosendaal naar Wildert en terug is het internationaal treintarief standaard opgedeeld in twee enkele reizen, en opvallend daarbij is dat de heenreis, indien aangevangen voor 09:00 uur € 4,80 kost terwijl die later op de ochtend voor jongeren t/m 25 jaar, evenals de latere terugreis, slechts € 3,10 is. Maar je bent op en neer dus minstens € 6,20 kwijt.
Voor reizigers vanaf 26 jaar is het tarief sowieso € 4,80 enkele reis cq € 9,60 retour.
molenaar
9 jaar geleden
Goeiemorgen inderdaad.
Nu is het wel zo zodra je reist van nederland naar belgie rn je betaald in de trein dan is het zonder die 7 euro boordtarief

Andere antwoorden (1)

In elk Belgisch station staan nu ticketautomaten,dit kmt voordeligger uit want ik geloof dat het nu zo is als je uw ticket bij de conduteur op de trein neemt je automatisch 7 euro toeslag moet betalen.
9 jaar geleden
molenaar
9 jaar geleden
Ehm dit heb ik al in mijn vraag aangegeven maar toch bedankt