kun je een JAA Private Pilot License en Comercial pilot license apart halen ?

Kun je als je eerst een JAA PPl brevet haalt dan daar na een CPL halen met Ir . Om zo bij de zakenjetmaatschappijen te werken ? ? ? (ik heb mijn JAa-PPL net gehaald bij een vliegclub en zou nu wel mijn Cpl willen halen ik heb havo met wis B en nat )

Toegevoegd na 1 minuut:
Met profiel economie en maatschappij

Toegevoegd na 2 minuten:
En is het mogelijk zonder nat een Cpl te halen of niet ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Alles is mogelijk! Zonder natuurkunde kun je het beter niet doen. Maatschappijen en integrated scholen verlangen wel natuurkunde. Je kunt gewoon verder modulair je cpl halen hoor! Maar dan wel met je atpl theorie erbij. Dan heb je een frozen atpl, na 1500 uur heb je een gewoon atpl brevet. De vraag die je nu aan jezelf moet stellen is of je het wel moet doen. In NL al meer dan 1500 werkloze piloten (!). Maar succes met je brevet. Kan ten alle tijde je vragen beantwoorden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben van plan in het buitenland te werken . Maarkun je me voorbeelden geven van vliegscholen waar ik me Cpl kan halen of atpl apart.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook in het buitenland is er niks, hooguit Azie. Ik wil je niet ontmoedigen maar je maakt een grote investering dus maak je keuze wijs!
Singles&twins, dutch aviation college zijn voorbeelden. Maarre als je op google modulair cpl halen intikt krijg je een heleboel info. Ga nooit af op info van een iemand!!! Helemaal niet als piloot!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar in marokko en spanje zoeken ze piloten voor de zakenjetmaatschappijen maar nemen cpl instanties je aan zonder nat ? Want mijn vriendin heef geen nat en we zouden graag samen willen studeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe ik dat weet want casa air service zoekt piloten en regional air liner(pilots voor de beechcraft1900)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor lufthansa italia waren voor 50 contracten duizenden (!) sollicitanten. Er zijn teveel piloten, ben er zelf één. Probeer het bij de luchtmacht of een sponsorship, anders is het zonde van je geld en een te groot risico. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het echt zo slecht (ik ben begonnen met mijn atpl en studeer havo 4 en als k in de luchtvaart niets vind op naar hbo want mijn atpl heb k volgend jaar binnen )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geeft duidelijk uitleg over de situatie