Doet RyanAir moeilijk over de afmetingen van de handbagage?

De maximale afmetingen voor handbagage bij Ryanair zijn 55 x 40 x 20 cm, en ik heb een rolkoffer die is, als je de wielen meemeet, zo ongeveer 57cm lang. De breedte en diepte passen wel. Maar zouden ze hier moeilijk over doen? Iemand ervaringen hiermee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.7K

Antwoorden (7)

Ja ze doen hier moeilijk over!! Hierop verdienen ze just veel, het zelfde met gewicht. Per kilo moet je 10 euro extra betalen....

Maar ik denk dat ze over die 3 cm niet echt moeilijk doen hoor ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je begint goed met je antwoord.
Maar: Als ze je controleren en je hebt pech doen ze over
die 3 cm. ook moeilijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het is 2 cm :p Maar dat doet er verder neit toe. Maar die twee centimeter is wel van de wielen.. En de koffer zelf is dus niet te groot, vandaar mijn twijfel. Overigens klopt het niet wat je zegt over per kilo 10 euro extra betalen volgens mij, dat is volgens mij voor gewone bagage die ingecheckt wordt. Als je handbagage te zwaar is moet je die inchecken volgens mij. Overigens is gewicht niet het probleem bij mij, mn tas weegt 7 kilo en 10 kilo is toegestaan :)
Zolang het in die bagagebak boven je hoofd past, dan doen ze vast niet moeilijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vast wel! Nooit met Ryan Air gevlogen zeker?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het moet echt passen anders doen ze er echt moeilijk om
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lizzyknowsnot! Deze maatschappij doet er wel moeilijk over
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- van mijn..zolang hij maar in de bagage meter voor je vlucht past.. als je daar door bent, past hij ook boven in het handbagage ruim
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh sorry inderdaad nooit met Ryanair gevlogen
Er staat op het vliegveld een 'bak' met de precieze afmetingen, hierin moet je tas passen. Ik heb vaak genoeg gezien dat mensen tassen niet mee mogen nemen, en deze als nog moeten inchecken.

Vaak gaat het ook wel goed, maar je loopt een risico.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies. Dus plus.
Als je geluk hebt, kan het goed gaan.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog steeds twijfel...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Twijfel blijft tot je het doet.
Dit antwoord is het juiste. Ze kunnen en gaan er moeilijk over doen.
Tenzij je een medewerker hebt die een oogje toe knijpt.
Tis aan jouw om die gok al dan niet te nemen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
dit zal geen probleem geven. het gaat er om dat je rolkoffer in het bagage vak boven de stoelen past. en dan zal die twee centimeter geen probleem geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is waar, maar bij mij deden ze moeilijk over 10.2 kg --> er hing op dat moment een flesje water aan mijn tas van 0.5kg.. Moet toch weg voor de douane.
Maar die vlieger ging echt niet op.
Meteen weggooien of boete voor overgewicht.. Dus het word echt een gok
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de vraag ging over de afmeting en niet over het gewicht.
Ik heb gemerkt dat Ryanair de zogenaamde rolkoffers nooit checkt. Enkel sportzakken, rugzakken, handtassen, noem maar op, moeten in deze bak geplaatst worden, maar aangezien een rolkoffer standaard gemaakt wordt om als handbagage te dienen worden mensen met zo'n koffer gewoon doorgelaten.
Anderzijds is het ook zo dat de bagage recht in de bak geplaatst worden, zodat dat de cruciale afmetingen eigenlijk breedte en diepte zijn. Als deze zouden afwijken zou je koffer niet in de controlebak passen, maar variaties van hoogte zullen niet opvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou dan heb je het niet goed gemerkt!!
ik heb een goedgekeurde rolkoffer, en hij mag er braaf in...heen en terug...
ja bijna alle prijsvechters doen hier moeilijk over. Waarom, nou omdat als het niet past in hun mal dan moet je betalen als zijnde bagage.
Soms als het heel druk is hoef je je handbagage niet te laten checken maar meestal wel. Als je niet wilt bij betalen zou ik hem zeker thuis laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hier doen ze moeilijk over. Het levert hun €50 per enkele reis op. Kassa nog meer winst voor MOL (inside humor)

Er is slechts één stuk handbagage per passagier (behalve voor baby’s waarvoor geen Bagage is toegelaten) toegestaan, dat tot 10 kilo weegt en niet groter is dan de maximale afmetingen van 55 cm x 40 cm x 20 cm (handtassen, aktetassen, laptops, winkelaankopen, camera's, enzovoort, moeten worden vervoerd binnen uw toegestane één stuk handbagage).

Extra/te grote handbagage zal bij de boarding gate geweigerd worden of als het mogelijk is zal het geplaatst worden in het ruim van het vliegtuig tegen een tarief van 50 £/50 €. Als u niet zeker bent over de afmetingen, controleer uw tas bij de balie voor het afleveren van tassen voordat u doorgaat naar de beveiligingsdienst van de luchthaven