Gelden Amerikaanse veiligheidsprotocollen voor alle vluchten naar Amerika?

Ik heb gelezen (na de ramp met Germanwings) dat Amerika de regel heeft dat er altijd twee personen in de cockpit moeten zijn, in tegenstelling tot vluchten binnen Europa waar er maar 1 aanwezig hoeft te zijn. Maar geldt deze Amerikaanse regel dan ook voor (lange afstands)vluchten van Europa naar Amerika? Dus stel ik vlieg met KLM (die heeft aangegeven niet hun regels aan te zullen passen na het incident met Germanwings) van Nederland naar Amerika, zijn er dan altijd twee personen aanwezig in de cockpit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Nee, die regel geldt alleen voor Amerikaanse maatschappijen. Maar meer en meer luchtvaartmaatschappijen hebben met spoed deze regel overgenomen, zojuist is bijv. Air Canada ook overgegaan op dit voorschrift.
Maar maatschappijen die op Amerika vliegen mogen zelf hun regels bepalen in dat opzicht.
"The FAA also confirmed that non-US airlines flying into the US do not have to abide by these rules."
escape
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/2/airlines/klm-en-transavia-piloten-niet-alleen-in-de-cockpit
Zo te lezen is niet iedereen het eens met de inhoud van het verhaal van Arnold Burlage. De ongeschreven regel dat een lid van het cabinepersoneel tijdelijk plaatsneemt in de cockpit bestaat al een aantal jaren. Maar zoals bv ook in de scheepvaart: vaak blijkt uit het onderzoek na een ramp dat de aanbevolen regels van de RvdS niet zijn gehandhaafd.
http://www.luchtvaartnieuws.nl/columns/commentaar/jan-cocheret-doe-jij-even-de-deur-open
escape
9 jaar geleden
Een ongeschreven regel is geen dwingend voorschrift. Die dwingende voorschriften kunnen door individuele luchtvaartmaatschappijen wel worden uitgevaardigd. Alleen in Amerika meent de overheid zich met deze kwestie te moeten bemoeien en dwingt men de maatschappijen daar deze regel over te nemen. Een maatregel die niet 100% veiligheid garandeert, want wat moet een frêle stewardess beginnen tegen een doorgedraaide piloot? Maar goed, beter iets dan niets.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook wetten en gedwongen regels worden niet altijd gehandhaafd, als de medewerkers er het nut niet van inzien.
Ziet men wel het nut ervan in dan is een "dwingend" voorschrift niet nodig.
Aanbevolen regels van de RvdS zijn overigens wel dwingend.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
" want wat moet een frêle stewardess beginnen tegen een doorgedraaide piloot" Maar wie zegt dat de stewardess te vertrouwen is? Bij FedEx was eens een monteur mee die op de co-pilot stoel ging zitten toen de co-piloot even voor een grote boodschap ging, en deze monteur sloeg toen de gezagvoerder aan gort met een hamer...om vervolgens het vliegtuig in een duikvlucht te zetten wegens verbroken relatie en gemiste promotie kansen....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ohja, nog even over dat frêle... Je vliegt zeker niet met KLM hè?
escape
9 jaar geleden
LOL! Ik vlieg altijd met prijsvechters, daar mag het personeel niet zo veel wegen, elke kilo kost brandstof :):)