Zijn tandpasta en haargel vloeidstoffen?

Als je vliegt, moeten vloeistoffen in een hersluitbaar doorzichtig zakje.

Vallen tandpasta en haargel in deze context onder 'vloeistoffen'?

Toegevoegd na 3 minuten:

En zalf, en handcreme?

8 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Volgens de vliegtuigregels wel.

Onder vloeistoffen vallen ook tandpasta, allerlei make-up, gel, spuitbussen met haarlak, scheerschuim enzovoort, kortom alles wat maar vloeibaar of smeerbaar is; alleen babyvoeding en medicijnen die tijdens de vlucht noodzakelijk zijn, vallen niet onder deze 100 milliliter-regel (soms wordt gevraagd een slokje van de babyvoeding te drinken).

http://www.dewijdewereld.net/reizen/vliegtuig-handbagage.htm
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De regels gelden voor vloeistoffen, gels, pasta’s en lotions. Dus toiletartikelen zoals tandpasta, scheerschuim, haargel, lipgloss en crèmes vallen eronder ook al zijn het geen vloeistoffen in letterlijke betekenis. Van al die artikelen mag je een verpakking van maximaal 100 ml meenemen in je handbagage.

In je koffie die in het bagageruim gaat kan je natuurlijk de gewone hoeveelheden meenemen.

Toegevoegd na 15 minuten:
Freudiaanse verschrijving! Koffie moet koffer zijn.