Hoe kun je het beste de goedkoopste vliegtickets uitzoeken wanneer je heel flexibel bent?

Uiteraard ken ik Skyscanner, die hebben een ideaal maandtabel die ze laten zien. Maar nu is mij wel eens verteld dat het soms goedkoper is om op een andere vertrek en aankomst plaats in te voeren.Zijn hier trucjes voor of speciale websites waar je dat makkelijker kan uitvogelen? Of moet ik inderdaad alle mogelijkheden gaan invoeren.

Ik heb geen vaste vertrek en terugkomst dag, alleen ongeveer heel de maand oktober naar Azie.

Amsterdam, Brussel, Dusseldorf zijn allemaal geen probleem.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
paulus811
8 jaar geleden
Vaak hebben gewone reisburo's meer mogelijkheden om voor jou de beste reis te boeken. Of moet het perse online?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik wil geen hele reis, ik wil echt alleen vliegtickets.

Antwoorden (1)

Kort geleden las ik een stukje (in NRC of Volkskrant, weet ik niet meer) over tarieven, die voor dezelfde vlucht nogal verschillen afhankelijk van het land van waaruit je zoekt. Dan is truc 1 dus om via een VPN-programmaatje te doen alsof je vanuit Slovenië zoekt (ik noem maar wat: kies geen 'rijk' land).
Truc 2 is ook met de compu's van vrienden/buren te boeken (dus met een ander IP-adres dan het jouwe). Je zoekgedrag wordt opgeslagen en je wílt dus kennelijk iets. En hoe meer je dat iets wilt, hoe meer een aanbieder ervoor kan vragen..
Als je ongeveer zeker weet met welke aanbieder je wilt reizen, zou ik 2 zeker proberen.
--
kwam nog een pagina tegen met tips, waarin een variant op 2 aan de orde komt: cookies verwijderen en of dat nou echt helpt. het blijft gissen. Maar dat uit je zoekgedrag een profiel wordt gemaakt en dat de handel daar gebruik van maakt is zeker..