op het moment dat ik even keek waren er als ruim 11000 vliegtuigen in de lucht, dus over de hele dag zal dit aantal wel over de 20000 zijn.

Toegevoegd na 6 minuten:
aantal zie je rechts boven "arcraft" als je inzoomt zie je het aantal lager worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
Op dit moment een dag heeft 24 uur en dan denk je 20.000 lijkt me weinig
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ja, klopt ik heb het ook OVER de 20.000.
ronron1212
8 jaar geleden
Op een doorsnee dag in juli zijn er zo'n 30.000 vluchten in het Europese luchtruim
http://www.flabber.nl/linkdump/animatie/dit-is-hoeveel-vliegtuigen-er-op-een-zomerse-dag-boven-europa-vliegen-18295
Een eerste grote concentratie van vliegtuigen vind je boven de US. Dat kunnen er overdag makkelijk 5000 zijn, terwijl dit 's nachts naar 1500 daalt. Een twee grote concentratie is boven europa waar het ook enorm druk is overdag.

Laat ons dus aannemen dat er boven europa ook 5000 zijn, en nog eens 5000 ergens anders. Dat kom je dus, door de US-gegevens te extrapoleren op 15000. Mogelijk iets minder omdat het natuurlijk niet overal ter wereld gelijktijdig dag is.
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
dat zijn aannames
ronron1212
8 jaar geleden
Op een doorsnee dag in juli zijn er zo'n 30.000 vluchten in het Europese luchtruim
http://www.flabber.nl/linkdump/animatie/dit-is-hoeveel-vliegtuigen-er-op-een-zomerse-dag-boven-europa-vliegen-18295