Bestaan er babyvrije vluchten?

In mijn omgeving hoor ik regelmatig hoe vervelend veel mensen het vinden als ze tijdens een lange vlucht in de buurt van een baby zitten die continu krijst, of in de buurt van een peuter die steeds tegen de rugleuning van andermans stoel zit te schoppen.

Het lijkt mij dat er behoefte is aan baby- en peutervrije vluchten, of anders aan een baby- en peutervrij gedeelte in het vliegtuig.

Aan de andere kant "voelt" het asociaal als een luchtvaartmaatschappij dergelijke vluchten zou organiseren, zelfs als er voldoende andere vluchten diezelfde kant opgaan, en zelfs (maar wellicht in mindere mate) als men alle reizigers met baby's en peuters bij elkaar zou zetten in hetzelfde gedeelte van het vliegtuig.

Toch vraag ik mij af:
Zjn er vliegmaatschappijen die baby- en peutervrije vluchten aanbieden, of die alle reizigers met kinderen van 0 t/m 3 jaar bij elkaar zetten?

8 jaar geleden
1.2K
paulus811
8 jaar geleden
Business class is redelijk baby vrij. Naast babies zijn er veel ergernissen aan boord van een vliegtuig. Wel eens naast iemand van 200 kilo gezeten? Of anderen die bagage in de vakken boven jouw hoofd (dus eigenlijk jouw vak) proppen? Vliegen in Economy class is een beproeving.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat van een erg zwaar persoon had ik de laatste x en is erg vervelend ja. Ik zat bij t raam en naast mij (middelste van de 3 stoelen) een erg zware mevrouw. Een deel van haar zat ruim over de armleuning/afscheiding van de stoelen. Ik kon niet eens normaal iets pakken uit mijn zak of de stoelzak zonder klem te komen of te moeten vragen of ze even de andere kant op kon leunen. Ook rook deze mwvrouw erg. Dat vond ik idd erger dan naast een baby. Dan doe je koptelefoon op en kijk je film of luister je muziek. Maar tegen in de verdrukking komen kan je niets doen.

Antwoorden (1)

nee,die zijn er blijkbaar niet:
maar hier enkele gegevens:
Vluchten met weinig kinderen
De minste baby’s (0-3 jaar) reizen op deze vijf routes:
1. Brussel – New York (Amerika), 0,1%
2. Eindhoven – Boedapest (Hongarije) – 0,2%
3. Amsterdam – Moskou (Rusland) – 0,2%
4. Amsterdam – Sydney (Australië) – 0,2%
5. Düsseldorf – Londen (Engeland) – 0,3%

Dus op Brussel-New York heb je de meeste kans op een bijna baby vrije vlucht.