je auto is total loss....krijg je dan de dagwaarde en mag je de auto houden...of moet je dan je auto inleveren nadat je geld krijgt??

als je auto total loss word verklaard en je krijgt de dagwaarde mag je dan ook nog de auto houden.. of is het zo dat als je de dagwaarde uitbetaald krijgt je de auto moet inleveren??? onze auto heeft flinke schade opgelopen met de flinke hagel laatst en vrezen dat hij total loss is. en willen graag weten hoe dat werkt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
4.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt hem soms wel terug kopen voor een klein bedrag. Garages kopen ook de wrakken op. Of probeer het via een garage/berging waar die staat, mocht dat het geval zijn

Het beste antwoord

Hallo MissiedeHeer,

Als je auto economisch totall-loss is ,hoef je er geen afstand van te doen .
Je kan tegen het schadebedrijf waar de schade expert komt zeggen dat je de auto niet kwijt wil,dan krijg je een X bedrag uitgekeerd met behoud van het voertuig.

Succes ermee,
Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij uitkering wordt m.i. het voertuig eigendom van de verzekeringsmaatschappij. Hiermee kun je bedingen dat je het wrak terug wil kopen. Dan krijg je de dagwaarde minus de wrakwaarde uitgekeerd. Zo heb ik dat twee jaar geleden ervaren. Of Zit ik nu fout

Andere antwoorden (3)

Als je geld krijgt uitgekeerd is de auto niet meer van jou als hij total loss is verklaard. Je hebt zogezegd de auto verkocht aan de verzekering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De dagwaarde van auto is waarde van de auto. De het geld bedrag wat je krijgt is afhankelijk van wat het wraak nog waard is. BV auto heeft een dagwaarde van 2000 euro restwaarde is 500 dan krijg je 1500 van je verzekering, en 500 van de handelaar die je wraaj heeft gekocht, je kan nartiurlijk ook zelf het wraak houden en dan krijg je die 1500 en behoud je wraak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nu ongeveer 10 jaar geleden een ongeluk gehad met mijn bromfiets, deze was toen ook "economisch total loss" ik heb medegedeeld dat ik hem niet kwijt wilde maar opnieuw wilde opbouwen.

Ik kreeg toen de total-loss uitkering met daarop de vermelding dat dit "met behoud van voertuig" was.

het is dus mogelijk, maar of je dezelfde uitkering krijgt staat niet vast (als reparatie duurder is als dagwaarde keren ze wel enkel de dagwaarde uit.)