Welk merk auto wordt het vaakst staande gehouden door de politie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vervoer
5.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In mijn Corsa heb ik nergens last van ha ha ha.

Het beste antwoord

De auto's waarbij de chauffeurs opvallend (negatief) gedrag vertonen en waarvan de auto's opvallende uiterlijke kenmerken vertonen (uitlaat, gepimpt)
Dit betreft (sorry) veelal jonge en mannelijke bestuurders voor wie auto's als onder andere de VW's , Honda's, BMW's momenteel populair en (tweedehands) betaalbaar zijn én waarvan -door de grote verkoopaantallen- voldoende keuze is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Met alle respect voor de desbetreffende bestuurders, denk ik (weet ik vrijwel zeker) dat de VW Golf en BMW de auto's zijn die het meest worden aangehouden.
Wees het met me eens of niet, maar 9 van de 10 keer worden deze auto's be(ge)reden door aso's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je hier geen bron van hebt, is je antwoord niet waardevol.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou nou! dit zegt meer over jou ,dan over de rijders van bepaalde auto merken .met alle respect .
jc54
12 jaar geleden
@Lee: Als je de tekst een beetje verdraaid, dan kom je dichter in de buurt. 9 van de 10 aso's rijden in dit soort auto's. Maar dan nog, weet ik niet of de cijfers kloppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder rijd in een vw golf :(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha,.hier een Golf I cabrio rijder die nog noooooit (afkloppen) een bekeuring heeft gehad.
Ben dan die 1 van de 10.
Maar t klopt wel hoor.
En iedereen is ook bevooroordeeld.
Als ik in mijn Golf rij, krijg ik veel vaker voorrang ed dan wanneer ik in mn moeders Opeltje Astra rij.
Ik hou wel van snel rijden en doorrijden, maar niet van boetes, dus ik let wel een beetje op. Snel weg, maar indd maar ongeveer 50.
Dat verwachten ze dan ook niet en (mijn (voor)oordeel) dan heb je vaak audirijders die dan onwijs gaan kleven.
(Niet doen bij mij, dan ga ik alleen maar langzamer rijden)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het houd dus bv. in dat op de 1000 BMW (of Volkswagen) rijders 100 weggebruikers zich redden. Dat zijn er dus nog heel wat. Je hebt er overal goeie en slechte bij zitten. Maar gezien het merendeel voor een slechte naam zorgt, vallen die paar goeien in het niet. Kijk maar eens naar programma's zoals wegmisbruikers, dan haal je ze er al gelijk tussen uit. Ook onderstaande link verteld al het nodige (in Engeland), alleen de plek van VW chauffeurs red zich hier een beetje, maar dat onderzoek is dan ook in Engeland gehouden en daar rijden minder VW's dan bij ons.
http://www.autoblog.nl/archive/2010/10/13/bmw-rijders-zijn-de-meest-gefrustreerde-weggebruikers
VW Golf
De oude types BMW en Mercedes.

Vaak gereden door de doelgroep. De politie weet natuurlijk op grond van ervaring welke types ze het beste kunnen controleren, als ze resultaten willen zien.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook voor jou geldt: zonder controleerbare bron lijkt dit meer op een vooroordeel dan een onderbouwd antwoord.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
wat ik al zei: is eigen praktijkervaring. heeft niks met vooroordelen te maken, maar met ervaring. niet elke vraag is te onderbouwen met artikelen op internet. niet alles is immers onderzocht. echter de kennis van leden hier is natuurlijk ook wat waard. normaal gesproken, want zo zie jij het kennelijk niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmm, volgens mij hebben we hier te maken met een diender. Enne, ik ken dat wereldje ook aardig, dus denk dat ALS het goed heeft hoor.
Gewoon de zwart glanzende 'patserbakken' maakt niet uit welk merk die zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen bron, geen bewijs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is al een bron gevonden, zie antwoord verder op. Het is dus niet nodig dat ik op zoek ga naar overige bronnen.
De VW Golf. Zie bron *dit is wel uit 2009, maar kon het niet vinden van 2011*

Toegevoegd na 3 minuten:
Artikel zelf niet goed gelezen, is van 2007. Maar dan nog het enige onderzoek dat ernaar gedaan is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
het artikel verhaalt niet over staande houdingen, maar over alle boetes. dus ook flitsboetes, boetes op kenteken etc.
De volkwagen polo. Daar zijn er het meeste van.