Hoeveel rijlessen van 60 minuten heeft iemand die nooit achter het stuur heeft gezeten, nodig om een rijbewijs te halen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan je niks van zeggen, de één heeft aan 10 genoeg en een ander heeft er 100 voor nodig.
Antoni
8 jaar geleden
freekfluweel, je kan er altijd wat van zeggen! Er zijn immers gemiddelden! In je antwoord kan je verder redelijke marges noemen, zodat de meeste leerlingen daarbinnen zullen vallen. 25 tot 40 lessen kan men dus normaal noemen. Alles minder of meer dan dat aantal lessen is uitzonderlijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit is een specifieke vraag "die nooit achter het stuur heeft gezeten" en daar kan je dus geen algemeen antwoord op geven!
Antoni
8 jaar geleden
Slechts een heel klein deel van de mensen die rijles nemen, heeft ooit serieus "achter het stuur gezeten"! Daarom neemt men immers rijles, om het rijden te leren! De gemiddelden gelden dus zeker nog!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dit word bepaald door de rijinstructeur. je zou bij een rijschool kunnen informeren.

Het beste antwoord

Dit verschilt per persoon. Als je 'feeling' hebt zoals ze het noemen dan heb je het sneller onder de knie. In de bron staan gemiddelden aangegeven hoeveel lessen je nodig hebt.

Uit de bron:
Een redelijke schatting van hoeveel rijlessen op de openbare weg je nodig zult hebben is:
Type leerling Aantal rijlessen
Wonderkind 12 tot 20
Vlotte leerling 20 tot 30
Doorsnee leerling 27 tot 40
Matige leerling 32 tot 45
Trage leerling 35 tot 55
8 jaar geleden
Reddie
8 jaar geleden
En welk type je bent merk je pas na zo'n 10 rijlessen.
Computoon
8 jaar geleden
Het wonderkind (of de kandidaat die dat pretendeert te zijn) heeft zijn examen dan al lang aangevraagd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Haha ik wil nog steeds aan mijn rijbewijs beginnen, maar ik ben bang dat ik een zeer trage leerling ga zijn..

Andere antwoorden (1)

Daar is geen vast antwoord op, omdat sommige mensen het sneller leren dan anderen.

Ik heb begrepen dat 30-50 lessen tegenwoordig tamelijk normaal is.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waar is dat op gestaafd?