Kan het zijn dat een motor net niet meer wil starten door oude mengsmering van ongeveer 5/10 jaar oud?

Kan het zijn dat een motor net niet meer wil starten door oude mengsmering van ongeveer 5/10 jaar oud? De motor geeft steeds een knalletje dat deze wilt aan slaan maar daar blijft het bij

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vervoer
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan zijn dat er viezigheid in de brandstofslang zit of in de brandstofpomp, waardoor de motor niet genoeg benzine krijgt. Kan ook zijn dat er wat brandstof verdampt is waardoor de verhouding niet goed is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee daar heb ik naar gekeken die is schoon kan het zijn dat de benzine moeilijk te verbrande is omdat er geen dampen afkomen?

Het beste antwoord

Benzine veroudert. Ik weet niet hoe snel dat gaat, maar ik kan me best voorstellen dat benzine van minstens 5 jaar oud een verre van ideale brandstof is.
En misschien (weet ik niet) veroudert de olie ook.

Ik zou het hele brandstof systeem zo goed mogelijk aftappen en leeg maken. Daarna het hele systeem doorspoelen met verse benzine en dan pas m'n tankje weer vullen met nieuwe mengsmering en opnieuw proberen te starten.
Om op safe te spelen: zet ook een nieuwe bougie in!

Veel succes!