Wat moet ik aan postzegels plakken voor een brief naar Duitsland?

Ik zit nu al een half uur te googlen...

Toegevoegd na 9 minuten:
En als ik dat "vertaal" naar kinderpostzegels?
Daar staat geen bedrag op, alleen nr 1 !
oude postzegels waren o,39 cent, moet hier dan 3 postzegels op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
74.9K

Het beste antwoord

Er vanuit gaand dat jij de brief vanuit Nederland verstuurt:
Europa Tarief Aantal te plakken Europa postzegels
0 - 20 gram € 0,79 1x Europa 1
20 - 50 gram € 1,58 2x Europa 1
50 - 100 gram € 2,37 3x Europa 1
100 - 250 gram € 3,16 4x Europa 1
250 - 500 gram € 6,32 8x Europa 1
500 - 2000 gram € 8,69 11x Europa 1

Toegevoegd na 10 minuten:
Nee hoor, je loopt wat achter wat betreft de postzegelinformatie. Een 1 heeft de waarde van 46 cent (ook al was het vorig jaar 44 cent). Voor een brief naar Duitsland tot 20 gram zou je twee zegels van 1 moeten plakken.
Amadea
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Voor een gewone brief kost dat 79 cent, of een postzegel "Europa 1". Voor brieven die zwaarder zijn dan 20 gram kost het meer.

Zie onderstaande link - klik op het tabblad "Wat kost het?".

Toegevoegd na 10 minuten:

N.a.v. je toevoeging:

Via onderstaande link kun je voor elke postzegel vinden wat de equivalente geldswaarde is. Wat jij hebt is een "postzegelwaarde 1 Nederland"; dat komt overeen met 46 cent.

Voor jouw brief naar Duitsland heb je een "postzegelwaarde 1 Europa" nodig, hetgeen overeenkomt met 79 cent.

Heb je alleen maar kinderpostzegels, die dus 46 cent vertegenwoordigen, dan moet je er daarvan twee op je brief plakken. Dan plak je 92 cent, dus 13 cent teveel, maar het is voldoende om je brief te versturen.

Vind je dat zonde, dan moet je bij een postkantoor of postagentschap postzegels met "postzegelwaarde 1 Europa" kopen. Nadeel is dat je dan meteen een boekje van tien stuks moet kopen.
12 jaar geleden
77cent, ik stuur wel eens n brief naar mijn vriend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Dan heb je dat dit jaar zeker nog niet gedaan, want dat was vorig jaar het tarief voor een brief tot 20 gram.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was dit jaar net voor valentijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft hij wellicht Duitse strafport voor Valentijn moeten betalen :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha dat zou lullig zijn, maar neej. Ben bij postkantoor zelf geweest en daar gelijk postzegel laten plakken en opsturen.
Hoi kijk eens op onderstaande link 0,79 is 1 europese postzegel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een brief tot 20 gram is het in heel europa 79 cent.

Hier nog een andere link dan de anderen gaven, met een overzichtje.