Hoe zijn de regels met ADD voor een groot rijbewijs?

Ik weet dat met ADD het rijbewijs B maar 3 geldig is en dat je voor het praktijk examen ook een rij test moet afleggen. Hoe zit dit met het rijbewijs C?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

"Periodieke herkeuring rijbewijs bij ADHD vervallen

Mensen met ADHD hoeven zich vanaf 1 juni 2013 niet langer standaard periodiek te laten herkeuren voor hun rijbewijs. De keuring bij een eerste rijbewijsaanvraag blijft wel bestaan. In uitzonderlijke gevallen kan een onafhankelijk specialist het CBR nog wel adviseren na 3 of 5 jaar een herkeuring uit te voeren. Voor vragen over een al lopende herkeuringsprocedure kunt u het beste contact opnemen met het CBR."

Toegevoegd na 2 uur:
Bij verlenging van C en D moet je worden gekeurd. Maar dat geldt voor iedereen.
9 jaar geleden
Computoon
9 jaar geleden
Inderdaad, geen andere keuringen dan anderen voor C moeten ondergaan (bij de eerste keer en bij iedere verlenging). Alleen extra keuringen bij 'uitzonderlijke gevallen', aldus de bronsite. Nou weet ik niet hoe 'uitzonderlijk' je dan moet zijn maar de bijzondere regels' die 'vroeger' standaard golden voor adhd'ers (overigens voor autisten) zijn afgeschaft. Het lijkt me wel nuttig om hierover informatie op te vragen bij een rijopleider voor je met C begint. Want stel dat een arts bepaalt dat een 'uitzonderlijke' situatie van toepassing...
Computoon
9 jaar geleden
Inderdaad, geen andere keuringen dan anderen voor C moeten ondergaan (bij de eerste keer en bij iedere verlenging). Alleen extra keuringen bij 'uitzonderlijke gevallen', aldus de bronsite. Nou weet ik niet hoe 'uitzonderlijk' je dan moet zijn maar de bijzondere regels' die 'vroeger' standaard golden voor adhd'ers (overigens voor autisten) zijn afgeschaft. Het lijkt me wel nuttig om hierover informatie op te vragen bij een rijopleider voor je met C begint. Want stel dat een arts bepaalt dat een 'uitzonderlijke' situatie van toepassing...