Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe schrijf je precies je adres als je het aan iemand in een ander land moet doorgeven?

Ik moet mijn adres doorgeven aan iemand uit Amerika. Hoe doe je dat dan precies? Ik heb nu:

Naam
Straat + huisnummer
Postcode + plaats
Provincie
Land

Klopt dat?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8.8K
Ivana
9 jaar geleden
Je kan die provincie wel achterwege laten.
Eigenlijk is postcode en huisnummer al genoeg voor de Nederlandse post.
tinus1969
9 jaar geleden
Ik zou postcode en plaats duidelijk apart benoemen; elk land heeft zijn eigen soort postcode systeem (NL zet postcodes voor plaatsnaam, sommige landen erachter).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Gewoon zoals je het hier ook doet, maar dan met THE NETHERLANDS er onder (eigenlijk met hoofdletters)
De post wordt naar Nederland gestuurd, dus het deel van het adres dat daarboven staat, wordt hier pas bekeken. Daarom net als anders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Precies zoals je het doet als je je naam en volledige adres aan iemand in Nederland toestuurt. Alleen zet je er nu nog The Netherlands onder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De adressering is zoals je die beschrijft in de toelichting met daarbij de volgende opmerkingen:

De provincie hoeft niet bij het adres te worden vermeld.

Tussen de cijfers en de letters van de postcode moet één spatie. Tussen de postcode en de plaatsnaam moeten twee spaties. De plaatsnaam moet in HOOFDLETTERS. Het land moet ook in HOOFDLETTERS.

Zie ook voor extra informatie en voorbeelden: http://www.postnl.nl/versturen/brief-of-kaart-versturen/hoe-verstuur-ik-een-brief-of-kaart/brief-adresseren/
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding