Hoe werkt het post systeem van en naar de waddeneilanden?

Weet iemand hoe de brieven en pakketten op Texel, Vlieland, Terschelling, Ameland en Schiermonnikoog komen en hoe deze op het vaste land komen? Gaan deze dan bijvoorbeeld op een bepaald tijdstip mee met de veerboten? En zo ja, op welk tijdstip?

25.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die gaat gewoon mee met de veerboot. Bijv. PostNL heeft ook servicepunten op de waddeneilanden. Lichting van brievenbussen op eilanden is afgestemd op vertrektijd veerboot. Over het algemeen rekent PostNL 1 dag extra bezorgtijd. NB Aardig om te weten is dat recent in Duitsland een proef is gedaan met een drone om pakketpost te bezorgen op 1 van hun eilanden.

Het beste antwoord

De postorderbedrijven maken gebruik van veerdiensten vanaf het vaste land naar de eilanden, doen daar hun rondes en keren na de ronde terug naar het vaste land.

Op Texel wordt er gebruik gemaakt van de veerdienst vanaf Den Helder.

Toegevoegd na 1 minuut:
Om nog concreter op uw antwoord in te gaan: "aangezien er vrijwel elk half uur een veerboot vaart staat het de postorderbedrijven vrij om op elk willekeurig tijdstip van de veerdienst gebruik te maken (Auto's, vrachtwagens en bussen kunnen immers de oversteek ook maken). Er is hierdoor geen vast tijdstip waarop post wordt verstuurd/opgehaald.