Mag je iets op een envlop kleven?

Ik vroeg me af of je iets op een envlop mocht kleven zoals een stikker of een bloempje die er wat uitsteekt? En zo ja is dat beperkt ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.6K
Ritsuka
8 jaar geleden
zolang het maar niet in de weg zit van het adres of de postzegel
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Denk je dat een bloempje het overleeft in een sorteermachine?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De vraag is alleen, wat doet de post als je brief (in de brievenbus) aan iemands anders zijn brief is vastgeplakt.

Antwoorden (1)

Behalve een postzegel mag je best een sticker of een sluitzegel op een envelop plakken. Maar let op dat de envelop daar zodanig zwaarder van kan worden dat je misschien meer porto moet betalen!
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Klopt. Toen ik een jaar of 8 was had ik een penvriendin. We stuurden elkaar nooit iets anders dan brieven in enveloppen volgeplakt met glitters, stickers, tekeningen en wat niet al.
Voor zover ik weet is er nooit een brief níet aangekomen. Dus het kan inderdaad prima.