door welke postdienst wordt duitste post in nederland afgeleverd?

Er is wat voor mij op gestuurd vanuit Duitsland met de deutsche post.

Door welke post maatschappij wordt dit afgeleverd in Nederland ?

Bedankt alvast,

Gr

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
15.5K

Antwoorden (2)

In mijn ervaring : als het een pakketje is, wordt het in Nederland afgeleverd door DHL. Als het een gewone brief of zending betreft, neemt de KPN het over, en bezorgt die je brief. Het kan natuurlijk zijn dat dat niet voor elke regio het zelfde is, dus ik hou een slag om de arm.
Post van Nederland naar Duitsland en vice versa kan overigens verrassend lang duren. Minimaal drie dagen gaan er echt zo overheen, vaak zelfs langer. Dat komt natuurlijk omdat het twee distributiesystemen moet aflopen ; eerst binnen land A tot het "buitenlanddepot", dan naar het "buitenlanddepot" van land B, en vandaar weer helemaal het binnenlandse distributiesysteem in.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
KPN? Of bedoelt u PostNL?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Deutsche Post is onderdeel van DHL c+
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nou, DHL is onderdeel van Deutsche Post denk ik ;-) En in Nederland is het meen ik alleen een koerier- en pakketdienst. Hier is het gewon "alle" post, al heb je hier ook andere verzendbedrijven zoals Hermes. En hoe dat stukje PTT tegenwoordig heet weet ik onderhand echt niet meer ; die zijn vaker van naam veranderd dan ik ben verhuisd in die periode, en dat wil wat zeggen. Ik herinner me TNT enTPG en KPN en PTT, PostNL zou dan van "na mijn tijd" (in Nederland) kunnen zijn; geen idee. Maar in elk geval Tante Pos ; of de huidige UPD.
SimonV
8 jaar geleden
KPN is een leverancier van ICT-diensten. PostNL bezorgt brieven en pakjes.
Voor de rest klopt je antwoord als een brievenbus. Plus.
Als het als een nationale pakketje was word het door de Deutsche Post overgedragen aan postNL (zo werkt het vice versa ook).