Kan ik een volgelade bestelbus in zijn geheel de stoep op rijden?

Ik wil eventueel met de bus een stoep op rijden om m vervolgens op het gras te parkeren, wat dus op stoephoogte ligt. Misschien achteruit dus met de achterbanden eerst. Kwa hoogte is wel het wel mogelijk dacht ik zo. Dat kan toch gewoon of is dat niet aan te raden? Kan dat met de auto.eigenlijk wel? Misschien een domme vraag maar het zekere voor het onzekere..

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gebruik oprij planken . Pas op voor een bekeuring vraag ontheffing aan !
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zou het ook kunnen zonder plakken en recht naar voren/of achter in z'n geheel de stoep op rijden

Antwoorden (2)

De stoep zou ik me niet zo zorgen om maken dat lukt wel
Maar of het gras sterk genoeg is daar zou ik mee oppassen voor je het weet zit je bus vast
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Geen domme vraag. Parkeren of rijden over gras, kan schade aanrichten. Indien u pech heeft en een vervelende buurman belt de politie, heeft u een probleem.
Parkeren op zich kan niet veel problemen opleveren. Pas op met het strak langs obstakels te rijden. Zelf eens een deuk gereden toen het net paste toen ik in de spiegels keek. Tot ik met één wiel de stoep opreed en de wagen ging kantelen. Boem.